2007年1月16日星期二

O9 Multiple Choice - 勞工賠償 (Part B)

※※※
很多謝CM兄及Ak兄的高見。

CM兄,我用錯字,應該係Situation,唔係Condition, 鎖你!

雖然兩位大兄皆以賠償作為處理方向,但亦有其不同之處:
CM兄的高見表現了作管理者正面的思考方法,而Ak兄亦表現了典型從商者(尤其國內的)的精明思考模式,因應國情,出盡百寶,黑白紅三道,恐嚇威迫,軟硬兼施,毒打嚴刑,無所不用其極……

(講遠左又激動左, Ak兄好像冇講得咁激,Sorry Sorry!)

O9愚見:

為公司利益著想,更係要冇事之餘又最好乜錢都唔駛洗,所以報導中先至有Denial呢招,一於唔認又唔賠,搞到埋黎先算!(典型台商作風,大陸商家好像慢慢改善中,是嗎?)千祺唔好賠,以免賠左又搞唔掂更冇彎轉。

但有小小良心者,真係點出口去解釋,個小朋友係在工廠外玩波仔,玩玩吓個波飛左入車間,佢衝入黎執波又冇人睇到佢,咪出事羅!大佬,人命黎喎!真係因工而死,連賠DD都冇,你係佢父母家人你會點?

冇架!O9真係做唔出,不論是老閭好或打工好,掂都要賠,仲要賠多D,好好睇睇之餘自己良心先過得去。其餘要做D乜,CM兄已有詳盡Action Points,小弟學野之餘不再重覆。

千祺唔好以為唔賠唔認係上策, 本來都可以算係Happy Problem,可以用錢搞掂(十皮八皮都比唔起或肉痛就收皮摺埋啦你學人做廠實業喎!),到頭來可以因小失大,想補救就太遲咧!一於做人公道點,一開始就誠心賠償,天知你悔改都出手輕D啦!(雖然人命是不能以錢來代替,但係Businese World,鎖你!只有一個scale unit, "$"也!)

兩位兄台都有個共同點,就係搞唔掂就著草。就連O9如我也一樣,更係啦!打份工者,份糧冇包埋要坐監架嗎!?

15 則留言:

匿名 說...

On 9兄:
ak都係按照國情出發,推敲其中最可能出現既scenario...我最多係去到恐嚇咋...嚴刑示候果部份...hehe...唔認數...

都係果一句,大不少都係著草算數...Job Description入面無話要坐監。

On-Dog 說...

ak 兄, 當然當然!

O9有次同老闆"申": "hehe老細, 我個位都好Q難做喎..."

老細: "hehe, 小弟, 難做是難做, 但不用負什麼法律責任, High 姣啦(還好啦)!"

O9假笑: "是....是...."
心想: ”SL, 我咩level人工幾多呀,你搵我黎同你自己比?! 
OL9!"

C.M. 說...

ak兄:

做人老實D啦,若果做到你咁無良,比著我都嚴刑逼供啦,千祁唔好話我屈你! :)

不過我都學到野,原來重有個“紅”道。

O9兄:

聽你之言,好似做緊或兼埋人事咁播... 若果真既話,都唔知應唔應該恭喜你。你知道嘛,o個個被逼揹鑊個人事部米就係小弟囉!

另外,因為最近有d事發生係小弟身上,所以想寫寫有關 Social Compliance既野(或許過年前後)。你會唔會寫啊?

BTW, SL 係米 = 死佬?但似乎應該冇咁斯文...

On-Dog 說...

CM兄:
唔好啦!嚴刑逼供係我吹既, 唔關ak兄事既...ak兄都真係按照國情出發架!

"個個被逼揹鑊個人事部米就係小弟囉!"
咁大檸樂!? 咁著完草嘞嗎? ....講笑而已, 但有冇得share 一下, 等小弟學下野.

比你估中, 話小弟做緊或兼埋緊人事都岩, 實質個post title 叫"超級無歒OL9打雜".

Social Compliance? 聽落好岩咀形, 寫咩先? 期待CM哥出招!

BTW, "死佬"係可以的, 但我個刻係用"little You"...

匿名 說...

C.M.兄,

講真,按照國情...真係嚴刑示候都得架...以前做記者見得國內d無良老闆多...自己都雜染左d無良手段...

一般玩法係睇下自己既connection,先出黑或者白(手法有d唔同,但係效果差別唔大),如果真係攪唔掂既就出到紅...依招真係國內先有...

On-Dog 說...

ak 兄, 小弟愚昧, 紅道係咩?

是否搞到見紅, hehe...

C.M. 說...

"紅"道怕且應該係"官賊難辨"之類o既物體卦... (紅嘛...呢...個顔色代表咩呢...)

匿名 說...

記住...國情!!

On dog兄要睇多一次杜琪峰既「黑社會2 以和為貴」...

On-Dog 說...

I see.

明嘞明嘞! Thx!

C.M. 說...

O9兄:

之所以問 Social Compliance,概因小弟近日有位行家問我點解會有COC,又問可唔可以唔做 (當然重有下文啦)....坦白講,呢兩個問題真係答到我自己都數唔出咁多。但亦因此越來越驚唔係個回事,怕誤導左人。所以想問下你點睇。

如果AK兄話自己都雜染左d無良手段,咁小弟就肯定是驗廠蠱惑派入室弟子嘞....我真係想做番正行架。

On-Dog 說...

嘩!COC!
仲要係寫商業,仲要係加埋大陸.....

寫本小說都得!

呢D虛無既完美主義, 用現實實際的技巧去拆,都係果招, 開邊範對開邊範, 有精神, 冇實際...

唔知CM兄位行家係開邊範要面對呢D野呢?

C.M. 說...

唉,米又係o個個老問題囉:想我比D蠱惑意見佢....天啊,小弟只係入室弟子,唔係師叔公啊!

依家重話瓣瓣都要搞,唉,對於完全未接觸過大陸大氣候既姐姐,又點會明白做入室弟子個苦處丫.... :(

On-Dog 說...

嘩!呢D野!唔好亂黎喎!

入室弟子又好,師叔公又好,姐姐仔唔好同個老板顛喎! 唔係話唔係老板, 打工口者就唔關事, 真係又"一念天堂,一念地獄", 做HR好易遇到架渣!

唉! 不過呢D野, 未遇過或未醒既, 好難叫佢馬上體會and make decision. CM兄, 靠你點化下佢啦!

匿名 說...

>>>如果AK兄話自己都雜染左d無良手段,咁小弟就肯定是驗廠蠱惑派入室弟子嘞....我真係想做番正行架。

依區好有無間道Feel喎...
Andy:「我想做好人!」
Tony:「同個法官講囉...睇下佢信唔信你...」

使唔使最後未整多句「我係差人!」

K 說...

On-Dog兄, 睇過您成個post, 雖然我未掂手於大陸HR, 不過都有d野可以input俾您知:

1. 大陸都有labour ordinance, 不過無香港咁"完善", 所以好多外商(尤其是來自香港)咪會勁走法律漏洞, 例如話"我無呢個小朋友的employment record", 又或者係明知係童工, 都話"可能佢有個親屬度做, 想探下佢"等好多excuses, 唔好話誇張, 因為我都知有人咁樣做。

2. until now都是鐵一般定律: 用錢可以擺平的問題, 就不是問題。睇下間廠肯唔肯咁做囉!

3. "拒絕承認、拒絕承擔, 以免賠錢後再比人告、比政府落charge,到時就冇彎轉。" 在大陸而言都係方法, 不過難度之處是毁滅證據, 統一口徑兼keep住個"大話"。

4. 大陸講法治定講人治......不講。

所以話, 大陸的HR比香港的難好多哩!